Avui és el dia.

Avui és el dia.
"Sing, sing at the top of your voice, Love without fear in your heart. Feel, feel like you still have a choice...If we all light up we can scare away the dark"

martes, 3 de mayo de 2011

La puerta abierta al amor by Aina

Cada diumenge, el dominical del PAIS porta uns articles sobre psicologia que són molt interessants. Parlen de temes molt diferents però universals, de manera que és molt fàcil sentir-nos-hi reflectits. Al fi i al cap, tots som éssers humans amb un cervell i un cor que funcionen de la mateixa manera. L'article d'aquest diumenge portava el títol de "La puerta abierta al amor" i no només m'hi vaig sentir identificada, sinó que també hi vaig reconèixer actituds de moltes persones que conec. En resum ens diu una cosa molt simple, perquè l'amor (o qualsevol cosa bonica) ens passi, nosaltres hem de deixar que passi. Potser no ho sabem, ho no ho fem conscientment, però sovint prenem actituds, tenim reaccions i fem coses que ens allunyen de l'amor. Està clar que tot això són paraules, i que quan es tracte de temes del cor acostumem a ser de tot menys racionals, però aquí ens convida a pendre consciència de la nostra predisposició, o no, a l'amor, perquè és normal que si hem patit ens tanquem i ens tornem desconfiats, però si no ens arrisquem i tornem a confiar, no tornarem a viure de veritat. Per això hem de deixar les portes obertes de bat a bat, i deixar que les coses passin, i l'amor entri, i d'altres vegades també surti, però deixant-lo entrar SEMPRE. Afegeixo al final una part de l'article que m ha agradat especialment, i em despedeixo dient-vos dues coses:

No tanqueu mai la porta amb clau, i sigueu un corazón de luz.

Vivir en la verdad del amor, no en sus mitos. Un corazón cínico, desconfiado, que vive con una actitud defensiva, deja de vivir sus sueños, es un corazón gris. El corazón rojo vive en un vaivén de emociones, que van de la pasión al desencanto. Está dominado por los hábitos provocados por el deseo y las carencias. Depende de los demás. El corazón romántico, el rosa, sueña en la pareja perfecta, en aquel que satisfará todas sus necesidades. El que vive en ese romanticismo cambia de pareja en pareja, y el corazón se rompe una y otra vez, ya que las expectativas y el apego que se engendra le encierran en un sufrimiento que parece interminable. Para vivir el amor en libertad hemos de reencontrar el corazón del ángel que todos tenemos, el corazón de luz, el que vive los valores. Para pasar de un corazón gris, rojo o rosa a uno de luz, vivamos en la verdad del amor y no en los mitos del amor. Mitos basados en creencias falsas como:<
• El amor viene de fuera. No. El amor brota de dentro: cuando lo compartimos es cuando puede fluir. Cuando una madre se da a su hijo es cuando su amor fluye.

• Necesito obtener amor. Lo correcto sería: necesito dar amor. Al darlo, recibe.

• El amor es apego y descendencia, me hace sufrir y preocuparme. En el verdadero amor, uno se siente libre y acepta al otro como es. No se preocupa, sino que se ocupa y confía.

2 comentarios:

  1. Port bo t´ha inspirat ehh!!

    ResponderEliminar
  2. Sí cari, ABIERTA al amor ok, totalmente y a sentirlo todo y mucho! ...pero al MAMONEO noooo! Cerrada a cal y canto. Que ja estem cansades de que ens facin putades! jajajajajajaj

    ResponderEliminar