Avui és el dia.

Avui és el dia.
"Sing, sing at the top of your voice, Love without fear in your heart. Feel, feel like you still have a choice...If we all light up we can scare away the dark"

domingo, 13 de septiembre de 2009

...WE HAVE THE MUSIC. by Aru

La Laura té uns 9 anys i a vegades vé a comprar-se un gelat al xiringuito. L´altre dia feia molt mal temps i vaig aprofitar que no hi havia gent per posar els meus cd´s i disfrutar de la música, allà asseguda en una nevera. Va venir la Laura i em va dir "Por qué escuchas música si tienes tele?" "Porqué me gusta la música" "Ya...pero la tele la puedes mirar y escuchar, y la música sólo la escuchas. Es mas divertida la tele" Jaja. Que simple. "A mi me gusta escuchar música y yo me imagino la história que quiero". No la vaig convèncer, però em vaig quedar pensant en que realment la música et fa sentir moltes coses. Almenys a mi. Et fa recordar, imaginar, somriure, plorar... A vegades inclús t´agrada moltíssim una cançó, o uns acords...i ni saps per què!
Com el principi de "Una de romanos", que és de pell de gallina, o el de "Common people", que et fa moure vulguis o no. O quan el Chris Isaak diu "baby..." I ja està senyors. Et mors.
Bueno...i què me´n dieu d´aquelles frases amb paraules tan ben escollides: "Y te sube por los pies, un algo que no vés..lo que nunca se ha escrito..." I ho notes.
O quan el Sabina diu "Aquél olor a chocolatina, piel, saliva y sudor...la carne de gallina me pone en el corazón" I a nosaltres!
O l´Alejandro cantant amb aquella veu desgarrada: "Y sólo por esa mujer valdrá mi muerte mas que... mi vida." Ai...!
I quan Pulp canten "I´ll read a story if it helps you sleep at night, I have some matches...if you ever need a light"*Gràcies Jarvis. O Leonard Cohen dient-li a la Janis: "You told me again you preferred handsome men but for me you would make an exception."** Que gran. o ell mateix dient "Well...nevermind, we are ugly but we have the music".***
I...no podia faltar Ben Harper: "Never found enything else to do but waiting for you " I t´ho creus, que no té res més a fer que esperar-te a TU! I tant.
Amb frases com aquestes , que diuen tantes coses...dient tan poc...Jo en tinc de sobres. No necessito imatges. Ja les veig al meu cap.
I segur que són més boniques.


(Seria arrogant, potser pensar que no sabeu anglès...però seria pitjor donar per entès que si que en sabeu...així que us tradueixo les frases assenyalades amb estrelletes, per qui ho necessiti:)
* "Llegiré una història, si t´ajuda adormir per la nit. Tinc uns quants llumins...si mai necessites foc".
**"Em vas dir un altre cop que preferies els homes guapos., però per mi faries una excepció."
***" Som lletjos...però tenim la música"

2 comentarios:

  1. TELE NO MUSICA SI No tengo nada más que decir....

    ResponderEliminar
  2. by aina

    Amb la tele t'ho donen tot fet i la teva imaginacio juga un paper molt petit, en canvi amb la musica o amb un llibre, tu en treus les emocions que allo et provoca a TU, i et crees el mon que tu vols...La musica com tantes altres expresions d'art son llibertat, escoltes una canço o mires un quadro i allo et fa sentir algo, et provoca unes sensacions que son nomes teves, perque potser a la persona del teu costat li provoquen sensacions molt diferents i potser no li provoquen res de res...Aixo dependra de la sensibilitat de cada persona, de com estiguem mes o menys perceptius i oberts a deixar-nos transportar per quelles paraules, aquelles notes...Crec q es important educar els nens en aquest sentit, perque si tens un fill i el tens sempre enxufat davant de la tele, es molt dificil que entengui la musica o que la sapiga apreciar...o que li surti d'ell mateix posar-se un cd en comtes d'engegar la tele...
    M'ha agradat molt la teva reflexio aru, afegire nomes:

    gracies a sabina x tantes paraules grabades a la nostra memoria, gracies a smashing x les campanes d disarm, gracies a la buena vida x acompanyar-me quan em sento melancolica, i gracies a ben harper (com ha dit l'aru no podia faltar) x la cover d drugs don't work q sempre em fa posar la pell de gallina.

    gracias a la musica que me ha dado tanto...

    "Al lugar donde has sido feliz no debieras tratar de volver..."

    Aina

    ResponderEliminar