Avui és el dia.

Avui és el dia.
"Sing, sing at the top of your voice, Love without fear in your heart. Feel, feel like you still have a choice...If we all light up we can scare away the dark"

jueves, 22 de marzo de 2012

LA MEVA AMIGA PRIMAVERA by Aru

Ahir era 21 de març.
Per mi, de tota la vida, el 21 de març era el dia que comença la Primavera. (Encara que ara es veu que la senyora Primavera va entrar a les 6 del matí del dia 20 o jo que sé).
Ahir, però, a part d´això... passava una altra cosa: era el dia mundial del síndrome de down.
Es veu que les persones amb síndrome de down tenen el comosoma 21 repetit 3 vegades. Per això la data: 21/3.
Jo no soc cap entesa en el tema, ni tan sols us podría explicar realment què és un cromosoma, jeje. Jo soc de lletres tu! ...el que sí que sé és que tinc una amiga, que es diu Natàlia, que farà 5 anys d´aquí 2 setmanes, que és brutal, que és carinyosa i divertida, i té moltes ganes d´apendre, i és molt llesta, i s´aprèn les cançons super ràpid, i quan et dona una abraçada... se´t passen tots els mals.
I té síndrome de down.
I que ella, com molta altra gent es mereix que s´investigui, i es busquin solucions, i es donin més oportunitats, i s´integri a les persones com ella.
Jo ahir... dia mundial del síndrome de down, vaig cantar amb ella la cançó de l´indi,( la que es va inventar la mami), i l´aram sam sam... (anneta...te´n recordes?jeje), i l´epo i ta i ta eh, i la parada de xurros (que em va ensenyar l´Aixa quan anavem al Thau)... i vaig celebrar així que hi hagi gent que et dongui tant tant tant d´amor, i sigui feliç amb tant poc; amb un conte, amb una cançó, amb un petó d´esquimal; sigui quina sigui la seva genètica.
Ahir, quan vaig trucar al timbre de casa la Natàlia i la vaig sentir cridant darrera la porta " És Alunaaaaaaaa!!!!  Alunaa!"... vaig pensar "i tu ets... la Primavera!"

1 comentario:

  1. ... i jo dec ser la tonta de turno, que m'emociono quan ho llegeixo ;)

    ResponderEliminar